98-21-66431060+

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

همایش تخصصی (( نقش کولین و متیونین محافظت شده در دوره ی انتقال گاو شیری )) -بهار 1403 – تبریز

در تاریخ 31 خرداد 1403 و به همزمان با برگزاری نمایشگاه دام و طیور تبریز، سمینار علمی با موضوع نقش متیونین و کولین محافظت شده در دوره انتقال گاوشیری در تبریز  و در ادامه نشست های تخصصصی ((درست به هدف)) توسط شرکت دانش بنیان گلبار نوید بهار برگزار شد. این سمینار که در هتل بین المللی پارس ائل گلی تبریز برگرار گردید با حضور گرم فعالان صنعت پرورش گاو شیری همراه شد.

در ابتدای مراسم جناب آقای دکتر فرهاد وفایی مدیر فروش و توسعه بازار شرکت گلبار نوید بهار، ضمن خوشامدگویی به میهمانان گرامی به معرفی گروه گلبار، شرکت گلبار نوید بهار و اهمیت ورود تکنولوژی تولید محصولات پوشش دار در کشور توسط این شرکت پرداخت . سپس با معرفی سخنرانان مراسم بخش اصلی سمینار آغاز گردید.

 

 

این سمینار با سخنرانی جناب آقای مهندس سعید حامدی به عنوان یکی از متخصصین با سابقه و مطرح استان آذربایجان شرقی شروع شد و ایشان در ابتدا به تشریح مراحل پرورش گاوشیری و تعریف دوره انتقال پرداختند. در ادامه با برشمردن چالش هایی که گاوشیری در دوره انتقال با آن روبرو است، برخی استراتژی های تغذیه ای مربوط به این دوره را بیان کردند که شامل به کاربردن ترکیبات ضروری (متیونین و کولین) به شکل محافظت شده در این دوره است.

بر اساس مطالب ارائه شده توسط ایشان استفاده از کولین و متیونین محافظت شده در جیره گاوهای شیری در بهبود سیستم ایمنی، باروی، عملکرد تولیدی، گوساله و بیماریهای متابولیک پس از زایش اهمیت بالایی دار و منجر به بهبود همه این پارامتر ها میگردد که در مطالعات فراوانی نیز تایید شده است.

همچنین نتایج استفاده از متیونین محافظت شده در 2 واحد پرورش گاو شیری در استان آذربایجان شرقی که زیر نظر ایشان صورت گرفته ارائه گردید که نشان دهنده بهبود پارامترهای تولیدی و سلامتی در گله بود.

در ادامه سمینار جناب آقای دکتر محمد نظرزاده به عنوان مدیر محصولات دامی شرکت دانش بنیان گلبار نوید بهار به معرفی تکنولوژی تولید محصولات و تفاوت های این محصولات با سایر محصولات مشابه پرداختند. ایشان با تشریح لزوم استفاده از ترکیبات محافظت شده در علم روز تغذیه نشخوارکنندگان، به ساختار و ویژگیهای محصولات تولیدی و تفاوتهای آن با محصولات دیگر موجود در بازار اشاره نمود.

در پایان دکتر وفایی ضمن قدردانی از حضور و همراهی پرورش دهندگان گاوشیری و تولید کنندگان خوراک دام در این سمینار از طرف شرکت دانش بینان گلبار نوید بهار برای همکاری با تمامی فعالان صنعت گاوشیری اعلام آمادگی نمود. پس از سمینار علمی پذیرایی از میهمانان سمینار صورت گرفت و هدایایی بعنوان یادبود به میهمانان اهدا شد.

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *